Ghidul „Bine ați venit în România! Ghid introductiv pentru profesorii de limba română care lucrează cu elevii din familii de refugiați”

Ca urmare a numărului mare de copii și tineri ucraineni care încearcă să învețe limba română și să se adapteze la sistemul educațional din România, ne-am propus să creăm un ghid care să îi ajute pe profesorii care lucrează cu ei. Așa a apărut proiectul „Teaching Romanian as a Second Language”. Profesori care predau limba și literatura română la liceu și facultate au participat în octombrie 2022 la doua ateliere organizate de CJI, iar apoi au realizat un ghid cu resurse.. 


„Atunci când predați elevilor, vă rugăm să vă amintiți să mențineți o atmosferă pașnică în permanență și să construiți rutine în clasă pentru a-i ajuta pe elevi să simtă că au un anumit control, deoarece vor ști ce urmează în mediul lor de învățare. De asemenea, fiți atenți la faptul că unii dintre elevii dumneavoastră ar putea trece prin ceea ce se numește <<perioada de tăcere>>, în care nu doresc să interacționeze sau să vorbească cu nimeni. În calitate de educator care sprijină elevii refugiați cu traume, tot ce putem face este să avem răbdare și să continuăm să le cerem implicarea până când se simt confortabil să participe. Să predai studenților refugiați este una din cele mai provocatoare și mai satisfăcătoare experiențe pe care le poate avea un educator. Munca dumneavoastră este una importantă și are un efect transformator asupra vieții elevilor dumneavoastră,” așa deschide Luis Javier Pentón Herrera, editorul ghidului, acest material.

Ghidul este util pentru a preda bazele limbii române, cuprinzând lecții din masa vocabularului, expresii uzuale, dar și câteva noțiuni de morfologie, ilustrate cu imagini care să îi ajute pe elevi și studenți.


„Bine ați venit în România! Ghid introductiv pentru profesorii de limba română care lucrează cu elevii din familii de refugiați”

Partea I 

Partea a II-a