Pachet educațional pentru dezvoltarea educației social media

Proiectul dezvoltă literația social media în contextul educației formale și creează o premisă pentru adoptarea de politici educaționale la diferite niveluri instituționale, care includ utilizarea pe scară largă a instrumentelor de învățare bazate pe social media și o abordare mai coerentă a literației social media ca parte a procesului educațional în școli, adaptat nevoilor secolului XXI.

 

Proiectul își propune să ofere profesorilor posibilitatea de a-și alinia abordarea didactică la nevoile concrete ale societății, combinând formarea competențelor în diferite discipline cu nevoia de a dezvolta abilități de literație social media la elevi: practici didactice inovatoare pentru diferite discipline, folosind mediile sociale, instrumente de învățare, care oferă oportunitatea de a dezvolta abilități de educație social media pentru elevi și de a face lecțiile mai atractive.

Principalele obiective ale proiectului sunt:

  • Crearea de resurse educaționale deschise bazate pe instrumentele de învățare social media utilizate în școală
  • Dezvoltarea abilităților de literație social media pentru profesori/specialiști în educație din echipele de proiect din instituțiile partenere
  • Utilizarea responsabilă a instrumentelor social media în procesul de predare de către profesorii din grupurile țintă
  • Implementarea activităților de învățare bazate pe social media în instituțiile partenere

Activitățile care se vor desfășura în cadrul proiectului sunt:

– Dezvoltarea unei curricule pentru dezvoltarea literației social media în școli

– Dezvoltarea unui suport de curs pentru dezvoltarea literației social media în școli

– Dezvoltarea unui ghid metodologic pentru predarea literației social media

– Crearea unei aplicații mobile pentru implementarea literației social media în școală

– Colectarea de scenarii de învățare, inclusiv utilizarea instrumentelor social media

Durata proiectului:

Noiembrie 2019 – Iulie 2021

Inițiator al proiectului: Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” (Iași, România)

 

Parteneri în proiect: 

Agrupamento de Escolas de Freixo (Portugalia), Istituto Comprensivo 10 (Italia), CiTiP from Katholieke Universiteit Leuven (Belgia)

Proiect finanțat de: Comisia Europeană, Programul ERASMUS+