Abordarea comunicării participative: Studii asupra capacității de monitorizare și asupra momentelor critice ale dezvoltării mass-media în 14 țări din UE

Studiile își propun să ofere o analiză comparativă a riscurilor și oportunităților legate de mass-media din 14 țări europene în ceea ce privește comunicarea deliberativă. Sunt analizate 14 țări europene: Austria, Bulgaria, Cehia, Croația, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Polonia, Slovacia, România și Suedia. Proiectul nu urmărește să stabilească dacă și în ce măsură țările îndeplinesc cerințele pentru deliberare, ci să examineze riscurile și oportunitățile legate de mass-media pentru deliberare. Introducerea studiului este disponibilă aici

Studiu de caz #1

Scopul primului studiu de caz este de a descrie și de a analiza capacitatea de monitorizare a țărilor, respectiv posibilitățile diferiților agenți de a observa evoluțiile din mass-media și schimbările din societate care decurg din transformările mediatice, precum și riscurile și oportunitățile aferente pentru comunicarea deliberativă, în scopul aplicării cunoștințelor obținute în luarea deciziilor politice în domeniul mass-mediei.

Raportul studiilor de caz realizate în cele 14 țări implicate în proiect (EN)

Studiu de caz privind capacitățile naționale de cercetare și monitorizare în România

„Scopul lucrării de față este de a analiza sursele documentare și științifice existente și literatura de specialitate care pot permite cercetătorului să examineze în profunzime domeniul mass-mediei din România în patru arii: reglementări legale și sisteme de responsabilitate, jurnalism, modele de utilizare a mass-mediei și competențe legate de mass-media.  O astfel de analiză ar trebui să îi permită cercetătorului să identifice riscurile și oportunitățile pe care cele patru domenii le oferă pentru dezvoltarea democrației deliberative în România.”
Ioana Avădani
președintele boardului CJI și autoarea studiului

Powered By EmbedPress

Studiile din celelalte țări implicate în proiect pot si descărcate de pe site-ul Mediadelcom de aici.

Studiu de caz #2

Scopul celui de-al doilea studiu de caz este de a oferi o analiză a riscurilor și oportunităților privind schimbările diacronice din secolul XXI în patru domenii definite de proiect.

Raportul studiilor de caz realizate în cele 14 țări implicate în proiect (EN)

Studiu de caz privind momentele critice în procesul de transformare a mass-mediei din România

„Lucrarea de față urmărește unele dintre cele mai critice momente din ultimii 20 de ani ai României post-comuniste și le analizează în paralel cu evoluțiile din domeniul media. Susținem că evoluțiile din domeniul politic, economic, social și tehnologic au declanșat sau au fost oglindite în domeniul media, cu impact asupra posibilei dezvoltări a comunicării deliberative. Lucrarea abordează riscurile și oportunitățile comunicării deliberative create de interacțiunea diverșilor agenți - factori politici, actori economici, instituții media și profesioniști din mass-media, mediul academic, publicul - și avertizează asupra lipsei de viziune și voință politică care riscă să înstrăineze publicul și să afecteze astfel democrația.”
Ioana Avădani
președintele boardului CJI și autoarea studiului

Powered By EmbedPress

Studiile din celelalte țări implicate în proiect pot si descărcate de pe site-ul Mediadelcom de aici.