Tendinte despre reflectarea presei in presa – (IV): Vulnerabilitati si puncte forte ale mediilor publice inainte de alegeri

Studiu de caz: Vulnerabilitati si puncte forte ale mediilor publice din Romania inainte de alegeri
aprilie – iulie 2007
Problemele societatilor publice de radio si televiziune raman cronic structurale, vulnerabilizand radioul si televiziunea publica intr-un moment electoral de o intensitate fara precedent. Romania se pregateste de alegerile euro-parlamentare; vor urma in 2008 alegerile locale si parlamentare . Cu un proiect de lege perfectibil, dar reformist in esenta, blocat insa in Parlament, cele doua organizatii ajung, cu fiecare noua epoca de management, sa repete aceeasi paradigma. Masuri aplicate punctual, valoroase in sine, se pierd intr-o structura stufoasa, caracterizata de birocratie si ineficienta.
Acestea sunt principalele concluzii ale raportului ce poate fi accesat aici.
Raportul a fost elaborat in cadrul proiectului, Media ca serviciu public – program de advocacy pentru promovarea transparentei proprietatii si surselor de finantare ca si a responsabilitatii presei. Proiectul este finantat de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID) prin World Learning for International Development in cadrul „Programului de consolidare a societatii civile din Romania” si implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, in parteneriat cu Agentia de Monitorizare a Presei si Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie.